Nacházíte se zde: Cyklovýlety > Chomutov – Blatno – Chomutov

• popis

• fotogalerie

• mapa

Chomutov – Bezručovo údolí – přehrada Kamenička – Novoblatenská cesta – Blatno – Březenec – Chomutov

Výlet do obce Blatno patří k méně náročným. Ujeté kilometry (do 30) ani celkově nastoupané metry (kolem 400) rozhodně nebudí hrůzu. Obec Blatno je malá obec nad Chomutovem, kam se rádi sjíždějí cyklisté. Každoročně jeden víkend v srpnu se zde konají tzv. Blatenské slavnosti. Zde můžeme shlédnout rytířské souboje, ukázky jízdy na koních, popít pravou medovinu, zakoupit různé sladkosti či různé předměty z dílen řemeslníků již zaniklých profesí. V obci se nacházejí dvě restaurace, z nichž první U Divouse má atmosféru pravé vesnické hospody a druhá, U Štěpána, je moderněji vybavená. Navíc je zde provozován útulný penzion. Za obcí ve směru na Chomutov můžeme navštívit Ranč u Matěje s možností projížďky na koních, na čtyřkolkách, popř. si zahrát  tenis. Cyklotrasa č. 3034 resp. 3078 nás vyvede z města do půvabného Bezručova údolí.

Podél říčky Chomutovky dojedeme k výletní restauraci I. mlýn. Pokračujeme dále a na křižovatce místních cest v prostoru zrušeného hotelu III. mlýn odbočíme vpravo (spíše pokračujeme rovným směrem) stále po trase č. 3078. Po krátkém, ale prudkém stoupání, se dostaneme ke hrázi údolní nádrže Kamenička. Vstup na hráz je zakázán, přesto i ze břehu vidíme vše podstatné. Po břehu dojedeme k pomyslnému konci přehrady, kam vtéká stejnojmenný potok. V těchto místech končí kvalitní asfaltový povrch, po kterém jsme dorazili až z Chomutova. Budeme pokračovat po šotolinové cestě, o to však krásnějšími scenériemi podél potoku Kamenička. Projedeme přírodní památkou Buky nad Kameničkou, až dorazíme k rozcestí. Zde si povšimneme po levé straně otvoru do skály tzv. Dietrovy štoly pro odvod kyselé vody z rašelinišť mimo povodí Kameničky. Na rozcestí odbočíme vpravo a na dalším rozcestí, přestože trasa č. 3078 vede vlevo, se dáme doprava. Tato cesta není značena žádnou cyklo ani turistickou značkou, na některých mapách je označena jako Novoblatenská cesta. V těchto místech dosáhneme nejvyšší nadmořské výšky a čeká nás prakticky jen odpočinková jízda z kopce. Po této Novoblatenské cestě dojedeme do Blatna. Ještě nad Blatnem nás čekají krásné výhledy na krajinu pod Krušnými horami. V obci narazíme na značenou cyklotrasu č. 3077. Po ní po státní silnici přes Šerchov a Březenec vjedeme do Chomutova. Tam trasa č. 3077 končí, napojíme se na trasu č. 3078, po které jsme náš výlet zahájili.

Dostupné fotografie

Umístění na mapě

O Chomutově

Logo města Chomutova
Chomutov je ideálním místem pro trávení dovolené. Turistům nabízí adrenalin i odpočinek na Kamencovém jezeře, rodinám poznání v Podkrušnohorském zooparku, cyklistům a milovníkům in-line stezku Bezručovo údolím. Okolí Chomutova je plné památek a přírodních krás.

Městské informační centrum

znak ticU Městských mlýnů 5885
430 01  Chomutov

Infolinka zdarma:

800 100 473

e-mail: info@echomutov.cz

NUTS2 Severozápad Evropská unie
Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj
Regionální operační program regionu soudržnosti Severozápad