Nacházíte se zde: Cyklovýlety > Chomutov – Pyšná – Chomutov

• popis

• fotogalerie

• mapa

Chomutov – Bezručovo údolí – Novodomská cesta – Bernov – Sluneční cesta – Pyšná – Drmalská myslivna – Jirkov – Chomutov

Obec Pyšná se stává v letních měsících oázou klidu a pohody. Státní silnice v obci končí, takže dopravní provoz je minimální a činnost spíše starších majitelů místních rekreačních objektů též nepatří mezi nejhlučnější. Naopak život zde začíná s příchodem zimy. Pyšná se stala útočištěm nenáročných vyznavačů sjezdového lyžování z blízkosti Chomutova a Jirkova. Přes relativně nízkou nadmořskou výšku a menší množství sjezdovek však patří mezi hojně navštěvovaná a využívaná střediska. Atraktivní poloha a svébytný ráz obce s množstvím zajímavých stavení určitě stojí za prohlídku.

U nedalekých Drmal stojí budova bývalého polesí, kterou můžeme právem zařadit mezi místní klenoty. Zajímavá architektura této stavby rozhodně nepatří k běžnému stylu v regionu. V současné době se objekt jmenuje Myslivna a slouží jako penzion s restaurací. Tato restaurace s krásným venkovním posezením, grilem i ohništěm nabízí široký výběr jídel a nápojů.

Trasa měří něco přes 40 km a dostaneme se do cca 750 m n. m.

Vyrazíme z Chomutova po cyklotrase č. 3078. Podél říčky Chomutovky v Bezručově údolí se dostaneme do míst, kde ještě v nedávné době stával hotel s výletní restaurací – III. mlýn. Odkloníme se od toku Chomutovky a údolím potoka Kamenička stoupáme na hráz stejnojmenné přehrady. Projedeme přírodní památkou Buky nad Kameničkou, mineme vtok do tzv. Dietrovy štoly, která slouží k odvodu kyselé vody z rašelinišť mimo povodí Kameničky a dojedeme ke křižovatce místních cest.

Na ní zahneme doprava, čímž opustíme trasu č. 3078 a po cyklotrase č. 3081 společně s červenou turistickou značkou po Novodomské cestě pokračujeme až ke státní silnici. Tady zabočíme vpravo a po krátkém sjezdu odbočíme vlevo ze silnice nahoru do kopce. Projedeme chatovou osadou Zákoutí, která navazuje na další osadu Bernov. Tady se můžeme zastavit v restauraci Bernava a načerpat dalších sil. Mají zde otevřeno pouze v letních měsících. Červená se odkloní doprava a my se po trase č. 3081 vydáme doleva. Po šotolinové cestě místy se zbytky asfaltového povrchu přijedeme na státní silnici. Zahneme vlevo a vzápětí po 100 m vpravo a opět se vnoříme do lesního šera. Dorazíme na státní silnici, zahneme doleva a do půl kilometru narazíme na odbočku vpravo. Tady opustíme naší značenou cyklotrasu a písčitou cestou, která se podle dřevěné cedule jmenuje Sluneční, sjíždíme velice mírným klesáním údolím potoka Lužec. Na odbočce zahneme doprava až k potůčku a za mostkem kousek po proudu shlédneme kaskády Nivských vodopádů. Poté se vrátíme zpět na odbočku a pokračujeme až do obce Pyšná. Nad ní nás nadchne krásný výhled do okolí. V Pyšné dojedeme k místnímu hotelu s restaurací. Zde nepokračujeme vlevo po silnici, nýbrž se vydáme doprava přes parkoviště ven z obce až na lesní cestu. V místech s prudkým klesáním doporučujeme na špatném povrchu z kola sesednout, jedná se pouze o pár set metrů. Dole dorazíme k osamocenému stavení a od něj se po asfaltové cestě hlubokým údolím dostaneme k budově bývalého polesí – Myslivně. Dopřejeme si krátký odpočinek s občerstvením, a poté zdoláme poslední úsek našeho výletu.

Dojedeme ke státní silnici, zde odbočíme vpravo a přes Červený Hrádek dojedeme do Jirkova. Hned na začátku obce za mostem přes Podkrušnohorský přivaděč najedeme vpravo na těleso tohoto díla a projedeme celý Jirkov bez dopravního provozu. Na konci tělesa (přivaděč pochopitelně pokračuje, ale cesta dál ne) sjedeme vlevo do ulice Žižkova, podjedeme betonový most, zahneme vlevo a přejedeme křižovatku. Širokou ulicí dorazíme do Chomutova. Na kruhovém objezdu zahneme doleva a u točny trolejbusů odbočíme do Jirkovské ulice, která slouží v podstatě jako parkoviště u panelových domů. Vlevo podjedeme tunelem pro pěší a cyklisty silnici I/13 a po cyklostezce kolem marketu Baumax a trolejbusového depa dopravního podniku se u zooparku napojíme doleva na cyklotrasu č. 3077. Ta nás dovede k trase č. 3078, po které se již bezpečně vrátíme do centra.

Dostupné fotografie

Umístění na mapě

O Chomutově

Logo města Chomutova
Chomutov je ideálním místem pro trávení dovolené. Turistům nabízí adrenalin i odpočinek na Kamencovém jezeře, rodinám poznání v Podkrušnohorském zooparku, cyklistům a milovníkům in-line stezku Bezručovo údolím. Okolí Chomutova je plné památek a přírodních krás.

Městské informační centrum

znak ticU Městských mlýnů 5885
430 01  Chomutov

Infolinka zdarma:

800 100 473

e-mail: info@echomutov.cz

NUTS2 Severozápad Evropská unie
Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj
Regionální operační program regionu soudržnosti Severozápad