Nacházíte se zde: Cyklovýlety > Chomutov – Jelení hora – Chomutov

• popis

• fotogalerie

• mapa

Chomutov – Bezručovo údolí – Hora Sv. Šebestiána – Jelení hora – Nová Ves – Křímovská přehrada – Chomutov

Výlet na Jelení horu patří mezi nejpůsobivější v plejádě našich doporučených tras, po němž budeme zajisté lačni dalších návštěv míst s výhledem do širokého okolí. Vrchol se tyčí bezmála k tisícovce metrů (993 m. n. m.), je vesměs plochý, skoro bez vysoké vegetace a proto nabízí výhled do všech světových stran. Severním a východním směrem vidíme rozsáhlé plochy nové generace lesního porostu, na jihu nás zaujme vrchol Mědník u obce Měděnec. Skutečně fascinující je pohled západním směrem, kde máme jako na dlani celou plochu Přísečnické přehrady i s její hrází, pod níž zřetelně vidíme obec Kryštofovy Hamry. Za přehradou se tyčí další zajímavý vrchol – Velký Špičák u obce Kovářská. Toto může být tip na další výlet. Trasa měří cca 55 km s převýšením 650 m.

Z Chomutova vyrazíme po cyklotrase č. 3034 a vzápětí 3078 směrem do Bezručova údolí. V místech, kde se společně stékají toky Kameničky, Křímovského potoka a Chomutovky, stála ještě v nedávné době budova hotelu s výletní restaurací s názvem III. mlýn. Dnes už se takto nazývá pouze toto místo. Právě tady odbočíme vlevo z trasy č. 3078 a stoupáme vzhůru po asfaltové silnici s vyloučením provozu podél Chomutovky po cyklotrase č. 3079. Mineme kaskády vodního přítoku kyselé vody z tzv. Dietrovy štoly a projedeme kolem osamoceného stavení zvaného Pašerák. Určitě nám přijde vhod studená pramenitá voda ze studánky kousek nad Pašerákem. Pokračujeme dále až do Hory Sv.Šebestiána. Tato kdysi významná obec je dnes pouhým stínem předešlé slávy. Množství místních hospod a restaurací, vietnamské tržiště a několik Night clubů jsou navštěvovány převážně občany sousedního Německa. Přesto i cyklisté jsou zde vítáni a zajisté najdou vhodné  prostředí k občerstvení. V obci končí resp. začínají cyklotrasy č. 3079 a 3081. My přejedeme hlavní silnici I/7 u vietnamského tržiště, prosmýkneme se kolem hotelu Sebastian a Night clubu Diane a opustíme obec. Pokračujeme po polní cestě, projedeme mělkým brodem začínajícího toku Chomutovky, podjedeme pod vedením vysokého napětí a vjíždíme na lesní cestu. Projedeme dvě rozcestí, na kterých vždy odbočíme vlevo. V místech, které se nazývá Skelný vrch, ačkoli žádným vrchem není, mineme velký krmelec. Po chvilce narazíme na asfaltovou cestu, po které prochází cyklotrasa č. 23 vedená těsně vedle hranice s Německem. Vydáme se vlevo. Rovinatými úseky s minimem mírných stoupání čí klesání cesta příjemně pokračuje, lesní porost se střídá s travnatými pláněmi s množstvím bažin a mokřadů. Přijedeme na místo, kde je na asfaltovém povrchu bílou barvou nakreslena velká šipka vlevo s nápisem Jelení hora. Zabočíme ve směru šipky na šotolinovou  lesní cestu, čímž opustíme trasu č. 23, projedeme hlubokým průsekem mezi vzrostlými smrky a vzápětí se dostáváme na rozcestí. Před námi se majestátně tyčí plochý vrchol našeho cíle. Tam však vede pouze jediná cesta, a to z druhé, jižní strany. Na rozcestí tudíž zahneme doleva. Cesta mírně stoupá a  postupně se stáčí doprava. Přejedeme horizont a začneme klesat. Na první odbočce se vydáme doprava na hlinitopísečnou cestu. Zdoláme krátké prudké stoupání a v místech, kde cesta začne mít spíše horizontální charakter, objevíme po pravé straně travnatou cestičku. Po ní již bezpečně vystoupáme na vrchol (na pár metrech po kamenitém úseku z kola sesedneme). Po návštěvě vrcholu se vracíme opět po travnaté cestičce, sjedeme cestou na výchozí odbočku, zde se dáme doprava a sjedeme k dalšímu rozcestí. Odbočíme vpravo a cestou na úpatí masívu dorazíme k pěknému odpočívadlu u tzv. Karlovy studánky. Toto tiché místo nabízí příjemné posezení a navíc tu můžeme doplnit zásoby výborné pitné vody ze zdejšího pramene. Pokud chceme navštívit hráz přehrady, vydáme se od odpočívadla napravo. Po chvilce narazíme na asfaltovou cestu s cyklotrasou č. 23 a po ní se dostaneme na nedalekou hráz. My se dáme od odpočívadla nalevo, na nedaleké odbočce zahneme zase doleva do mírného kopce. Klikatá asfaltová cesta vede smíšeným lesem a místy se nám naskytnou pohledy na jižní úbočí Jelení hory i plochu Přísečnické přehrady.  Dojedeme k rozcestí a zjistíme, že tady prochází turistická trasa značená červenou značkou. Vydáme se tedy po ní doleva a přímou, mírně zvlněnou cestou dorazíme do Nové Vsi. Pár set metrů před obcí jedeme těsně vedle železniční tratě. V obci odbočíme doleva, vzápětí doprava, přejedeme bývalou silnici I/7 a zároveň opustíme červenou a tunelem pod novou rychlostní komunikací vyjedeme z obce. Asfaltovou cestou se dostaneme do míst bývalé malé obce Stráž, kde ale nenalezneme žádné její pozůstatky a poté se polní cestou horší kvality dostaneme do horní části údolí Křímovského potoka. U trafostanice zahneme doleva a sjedeme dolů až ke Křímovské přehradě, která je hlavní zásobárnou pitné vody pro velkou část Chomutova. Od hráze sjedeme na nám již známé místo III. mlýn a odtud po cyklotrase č. 3078 se Bezručovým údolím přesuneme do Chomutova.

Dostupné fotografie

Umístění na mapě

O Chomutově

Logo města Chomutova
Chomutov je ideálním místem pro trávení dovolené. Turistům nabízí adrenalin i odpočinek na Kamencovém jezeře, rodinám poznání v Podkrušnohorském zooparku, cyklistům a milovníkům in-line stezku Bezručovo údolím. Okolí Chomutova je plné památek a přírodních krás.

Městské informační centrum

znak ticU Městských mlýnů 5885
430 01  Chomutov

Infolinka zdarma:

800 100 473

e-mail: info@echomutov.cz

NUTS2 Severozápad Evropská unie
Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj
Regionální operační program regionu soudržnosti Severozápad